BRANDING VOOR HET ONDERWIJS.
BEWUST BOUWEN AAN JE MERK.
De meerwaarde van brandingOf je als directeur/bestuurder nu het eigen aandeel in het aantal leerlingen wilt behouden of zelfs wilt vergroten: door als school invulling te geven aan een duidelijke identiteit maak je je doelgroep duidelijk wat de meerwaarde van jouw school is ten opzichte van andere scholen in de regio. Branding gaat verder dan het ontwerpen van een logo of een passende folder. Het is een proces waarbij de unieke boodschap van jouw organisatie gecommuniceerd wordt. Het belang van communicatieCommunicatie is nu belangrijker dan ooit. Interne communicatie, maar ook communicatie naar de doelgroep (leerlingen en ouders) toe. Niet zelf de beschikking over de benodigde capaciteit en expertise om dit stevig neer te zetten? Laat KOP11 je dan helpen met het hiervoor ontwikkelde CCI-model (Concept, Creatie en Implementatie). 1. Concept: Samen analyseren we de concurrentie, trends en kansen. We gaan op zoek naar de kernwaarden van de school. We zorgen dat deze kernwaarden organisatiebreed gedragen worden en borgen hiermee een eenduidige boodschap naar buiten, naar de doelgroep toe. 2. Creatie: We ontwikkelen deze kernwaarden tot een duidelijke en onderscheidende visuele identiteit. 3. Implementatie: KOP11 verzorgt de volledige uitrol van deze identiteit binnen de organisatie. |
KOP11 begeleidt en ontzorgt je van begin tot eind.
Van de ontwikkeling van het concept tot de daadwerkelijke creatie en implementatie van een duidelijke en herkenbare identiteit of campagne voor jouw school.
CASE:
Toekomst in de regio
Sterk Techniekonderwijs Noordoost-Friesland!
Onderwijs en bedrijfsleven uit de regio Noordoost-Friesland werken samen in het project Sterk Techniekonderwijs.
KOP11 ontwierp logo, huisstijl en de website sterktechniekonderwijs-nof.nl voor de gezamenlijke campagne. Ook het beeldconcept 'Trots' werd door KOP11 ontwikkeld. Fotografie werd verzorgd door Taatgen Fotografie. |
CASE:
Maak kennis met het brede
onderwijsaanbod in Noardeast Fryslân!
De gezamenlijke online Voortgezet Onderwijs-campagne van de 3 leukste scholen van Noardeast Fryslân is gestart: mijnvolgendeschool.nl.
KOP11 | Bureau voor communicatie, vormgeving & branding ontwierp o.a. posters, flyers, advertenties, social media banners en een website voor de gezamenlijke voorlichtingscampagne mijnvolgendeschool.nl. |
CASE:
Herpositionering Dockinga College
UIT HET PERSBERICHT Christelijke scholengemeenschap Dockinga College, bestaande uit vijf afzonderlijke locaties, voert vanaf 1 augustus jl. een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. Op maandag 29 augustus jl. hebben directeur/bestuurder Marcel Klaverkamp en een leerling van het Dockinga College één van de bewegwijzeringsborden in de nieuwe huisstijl aan de Parklaan in Dokkum onthuld. Het Dockinga College staat aan de vooravond van een nieuwe fase in de reeds lange historie van de school en haar rechtsvoorgangers. (...) Om deze nieuwe fase te markeren wordt vanaf 1 augustus jl. een nieuw logo en huisstijl gevoerd. De kernwaarden ‘betrokkenheid, vertrouwen en respect’ zijn leidend in het dagelijks handelen van het Dockinga College. KOP11 | Bureau voor communicatie en vormgeving uit Groningen heeft deze kernwaarden zichtbaar gemaakt als handen met elkaar verbonden. Zij vormen de kaders van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl. |
ONTHULLING NIEUWE HUISSTIJL DOCKINGA COLLEGE