home

BRANDING VOOR HET ONDERWIJS.
BEWUST BOUWEN AAN JE MERK.

 

De meerwaarde van branding

Of je als directeur/bestuurder nu het eigen aandeel in het aantal leerlingen wilt behouden of zelfs wilt vergroten: door als school invulling te geven aan een duidelijke identiteit maak je je doelgroep duidelijk wat de meerwaarde van jouw school is ten opzichte van andere scholen in de regio.

Branding gaat verder dan het ontwerpen van een logo of een passende folder. Het is een proces waarbij de unieke boodschap van jouw organisatie gecommuniceerd wordt.

Het belang van communicatie

Communicatie is nu belangrijker dan ooit. Interne communicatie, maar ook communicatie naar de doelgroep (leerlingen en ouders) toe.

Niet zelf de beschikking over de benodigde capaciteit en expertise om dit stevig neer te zetten? Laat KOP11 je dan helpen met het hiervoor ontwikkelde CCI-model (Concept, Creatie en Implementatie).

1. Concept: Samen analyseren we de concurrentie, trends en kansen. We gaan op zoek naar de kernwaarden van de school. We zorgen dat deze kernwaarden organisatiebreed gedragen worden en borgen hiermee een eenduidige boodschap naar buiten, naar de doelgroep toe.

2. Creatie: We ontwikkelen deze kernwaarden tot een duidelijke en onderscheidende visuele identiteit.

3. Implementatie: KOP11 verzorgt de volledige uitrol van deze identiteit binnen de organisatie.

 

KOP11 begeleidt en ontzorgt je van begin tot eind.
Van de ontwikkeling van het concept tot de daadwerkelijke creatie en implementatie van een duidelijke en herkenbare identiteit of campagne voor jouw school. 

 


 

CASE:
Herpositionering Dockinga College

 

UIT HET PERSBERICHT

Christelijke scholengemeenschap Dockinga College, bestaande uit vijf afzonderlijke locaties, voert vanaf 1 augustus jl. een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. Op maandag 29 augustus jl. hebben directeur/bestuurder Marcel Klaverkamp en een leerling van het Dockinga College één van de bewegwijzeringsborden in de nieuwe huisstijl aan de Parklaan in Dokkum onthuld.

Het Dockinga College staat aan de vooravond van een nieuwe fase in de reeds lange historie van de school en haar rechtsvoorgangers.

(...)

Om deze nieuwe fase te markeren wordt vanaf 1 augustus jl. een nieuw logo en huisstijl gevoerd. De kernwaarden ‘betrokkenheid, vertrouwen en respect’ zijn leidend in het dagelijks handelen van het Dockinga College.

KOP11 | Bureau voor communicatie en vormgeving uit Groningen heeft deze kernwaarden zichtbaar gemaakt als handen met elkaar verbonden. Zij vormen de kaders van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl.

 

 

 

ONTHULLING NIEUWE HUISSTIJL DOCKINGA COLLEGE

 

  

  

 

 

     

 

 

 

 


CONCEPTONTWIKKELING, LOGO, HUISSTIJL EN DRUKWERK KOP11

KLANTEN OVER KOP11

Referenties onderwijs

  • "De samenwerking tussen de medewerkers van het Dockinga College en Hilde Pruis was uitstekend. Gedurende zes maanden zijn wij met elkaar inspirerend bezig geweest met het verbeelden van de drie kernwaarden van het Dockinga College in een nieuw logo en daarachter een compleet nieuwe huisstijl. Hilde wist in het ontworpen logo, de gekozen kleuren en de huisstijl de betekenis van de kernwaarden, de tradities van de school en de belevingswereld van de huidige jeugd, zorgvuldig met elkaar te verbinden.
    Het gezamenlijke proces heeft het Dockinga College een eigentijdse huisstijl met frisse kleuren en met een knipoog naar het verleden opgeleverd. Alle betrokkenen hebben de open wijze van communiceren met Hilde zeer gewaardeerd en zijn trots op het resultaat.
    Daarnaast was het een genoegen om met Hilde samen te werken."

    Marcel Klaverkamp
    Directeur bestuurder Dockinga College
  • "Hilde onderscheidt zich van andere bureau's door snel, kwalitatief hoogstaand werk te leveren, waarbij zij goed luistert naar de wensen van de opdrachtgever. Zij verdiept zich in het onderwerp en is daardoor een prettige sparringpartner die met de opdrachtgever meedenkt. Dat komt het uiteindelijke product ten goede!"

    Sjoerd Weiland
    Communicatie adviseur ICT RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer)